maandag 3 maart 2014

Working out at home

Ik hoor zo vaak mensen om me heen verzuchten dat ze een sportschoolabonnement hebben maar er nauwelijks gebruik van maken. Zonde! Ik ben de laatste om iemand tegen te houden om naar de sportschool te gaan want het kan hartstikke motiverend werken om andere mensen bezig te zien, maar je kan natuurlijk ook thuis aan de slag.

Als single mom kan ik niet 3x per week naar een sportschool, omdat ’s avonds weggaan wat lastig wordt met slapende kids thuis. Dat betekent echter niet dat ik niets doe. Op Pinterest zijn talloze oefeningen te vinden die je thuis kunt doen. Zelf ben ik een enorme fan van de Nike Training Club App. Supergoeie app met veel verschillende workouts die heel afwisselend zijn. Door de filmpjes zie je precies hoe je de oefeningen moet uitvoeren. Ok, het vergt wat doorzettingsvermogen om van die bank af te komen maar een half uurtje workout is echt prima te doen. Helemaal als je na een tijdje echt verschil merkt aan je lichaam. En na zo’n workout voel je je altijd superfit.


Ik probeer zelf 5x per week te sporten: 3x hardlopen en 2x NTC app. Lijkt veel maar wat is 30- 45 minuten op 24 uur ? Hoe vaak sport jij ?




x
Rachel

9 opmerkingen:

  1. Ik ga dat hier zeker beginnen volgen! Na vier jaar joggen (zonder enig talent) en twee jaar pauze is het voor mij dringend terug tijd om er in te vliegen. En met vliegen bedoel ik al hijgend en puffend 10 minuten proberen te lopen.
    Alhoewel ik dat goddelijk sportief lichaam van op de foto nóóóit ga krijgen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom hier lezen, om geinspireerd te raken en weer eens die bank af te komen! Het is namelijk nodig op het moment...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe vaak ik sport? Nooit, never. En nee, dat is niet goed. Dus wie weet kan ik hier wat motivatie komen halen of er zelf ook eens aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ga hier volgen! Na mijn zwangerschap wil ik de hardloop schoenen weer 'uit het vet halen' een beetje motivatie kan ik daarbij wel gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey, proficiat met je/jullie nieuwe blog. Naast naaien hebben we dus ook hardlopen als gemeenschappelijke deler! Zo grappig! Ook ik kan niet zonder. Veel plezier met bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen dat er nog meer mensen van naaien en hardlopen houden! Ben dus niet de enige. Ik probeer het hardlopen weer op te pakken na 3 zwangerschappen, maar was iets te hard van stapel gelopen. Hopelijk kan ik dit weekend weer aan de run met mijn knie. Ik ga jullie volgen!

    BeantwoordenVerwijderen