donderdag 17 april 2014

Group run or not

Van het weekend zag ik ze weer allemaal lopen in het park.... Hardloopgroepjes. Met een beetje heimwee keek ik ze na. Voordat ik kids kreeg zat ik ook bij een hardloopgroep. Sterker nog ik ben ooit begonnen met hardlopen bij een groep zo'n 10 jaar geleden. Toen was hardlopen nog niet zo hip and happening als nu. Ik liet me door een vriendin overhalen om eens mee te doen en weet nog dat ik dacht ' oh nee, dadelijk hou ik de groep niet bij ' (ik kon namelijk nog geen 10 meter zonder pijn in zij hardlopen). Niets was minder waar. De oefeningen werden voor mij wat makkelijker gemaakt zodat ik toch goed kon meekomen. Daardoor kreeg ik er vertrouwen in dat hardlopen ook best voor mij geschikt was. Later sloot ik nog eens bij een ander groepje aan. Leuk dat je dan meer op je looptechniek gaat letten en eens varieert in je looptempo. Ik vind een groepje dan ook zeker meewaarde hebben. Nu ben ik dus loopgroeploos. Ik vind het lastig me vast te leggen op een bepaald moment. Het leven is al zo druk met kids, werk en social life. Vandaar dat ik nu lekker loop wanneer het mij uitkomt. Ik hou er persoonlijk van om de dag vroeg te beginnen met een run. En jullie?



x
Chantal

3 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar. Ren nu ook groeploos. Qua tijden ben ik vooral gebonden aan mijn partner (of hij kan oppassen). Rennen in de ochtend is het fijnst als het nog lekker stil is op straat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ik ook, en dan ben je helemaal fit om de dag door te komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik loop ook het liefst in de ochtend. Ik ga meteen met de kids de deur uit, zij op de fiets en ik rennend. Dat werkt voor mijn erg goed, en is meteen een goede stok achter de deur om ook echt te gaan. Heerlijk begin van een drukke dag.

    BeantwoordenVerwijderen